363/362 (ES499.1)

15. března 2008 v 11:23 | whupi
při rozvíjející se elektrifikaci na území tehdejšího Československa dráhy pociťovaly nedostatek lokomotiv pro obě hlavní proudové soustavy u nás (3kV stejnosměrných a 25kV střídavých) a proto objednaly u Škody Plzeň vývoj univerzální dvousystémové lokomotivy. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1980. Pojezd stroje vycházel tehdy z jediné dvousystémové lokomotivy řady 350 (ES499.0), skříň a elektrická výzbroj byly však od základu přepracovány. Bylo použito v té době revoluční tyristorové pulsní regulace u dvousystémové lokomotivy použité vůbec poprvé. Celkem bylo vyrobeno 181 lokomotiv. Několik strojů vyrobených pro rychlost 140km/h má označení 362 (staré značení již nebylo přiděleno). Stroje nacházejí uplatnění zejména na nově elektrifikovaných tratích, které spojují obě proudové soustavy, jako např. Praha-České Budějovice, Brno-Česká Třebová a Břeclav-Přerov. Unifikovaná skříň a pojezd lokomotivy byly použity u několika dalších typů jako např. 263 a 163.
Přezdívek získala lokomotiva hned několik: "Eso" (podle starého označení ES499.1), "Princezna" nebo také "Dvoulampovka" podle dvou reflektorů pod oknem stanoviště strojvedoucího.

Trvalý výkon 3060kW
Délka 16 800mm
Hmotnost 87t
Rychlost 120km/h u řady 363, 140km/h u řady 362
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Martin Martin | E-mail | Web | 17. února 2009 v 14:34 | Reagovat

Skvělej blog.Kde berete ty lokomotivy na Trs 2004 nebo 2006? Děkuji za odpověď.

2 eduardhrubes eduardhrubes | E-mail | Web | 1. září 2010 v 21:29 | Reagovat

Maš tam do oči bijucu chybu!!!! Len rušeň radu 263 mal prezyvku, inak medzi ludmi z odboru sa nadava 362 a 363 aj Peršing ( rychli rozbeh- kratky dolet), kedže prve rušne boli jedny z najporuchovejšich. Neuraz sa na tuto pripomienku, ale chcem, len poukazať na pravdu ;-)

3 eduardhrubes eduardhrubes | E-mail | Web | 1. září 2010 v 21:30 | Reagovat

Maš tam do oči bijucu chybu!!!! Len rušeň radu 263 mal prezyvku princezna, inak medzi ludmi z odboru sa nadava 362 a 363 aj Peršing ( rychli rozbeh- kratky dolet), kedže prve rušne boli jedny z najporuchovejšich. Neuraz sa na tuto pripomienku, ale chcem, len poukazať na pravdu ;-)

4 Whupi Whupi | E-mail | 2. září 2010 v 18:16 | Reagovat

Tohle je "půjčeny" z atlasu lokomotiv... Jinak 362/3 je ESO a Peršing je 162/3 ;-)

5 Michal Michal | 24. října 2010 v 21:59 | Reagovat

Vždycky jsem si myslel že přezdívky jsou takto:
363 / 362 = ESO
163 / 162 = PERŠING
263 / 262 = PRINEZNA

6 Whupi Whupi | E-mail | Web | 24. října 2010 v 22:10 | Reagovat

A tak to taky je :-P

7 Michal Michal | 24. října 2010 v 22:31 | Reagovat

Tak to jsem rád, že jsem synovi neříkal bludy :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.